Străzile Henri Coandă și Traian Lalescu sunt în proces de realizare.

Transformarea străzilor Henri Coandă și Traian Lalescu: O provocare pentru Craiova

Străzile Henri Coandă și Traian Lalescu din Craiova sunt în prezent în centrul unui proiect de modernizare și extindere. Lucrările sunt în plină desfășurare, cu scopul de a lărgi partea carosabilă și de a realiza o legătură cu bulevardul Calea București. În timp ce pe Henri Coandă asfaltul a fost deja turnat și trotuarele amenajate, pe Traian Lalescu mai este încă mult de lucru.

Reacția locuitorilor și răspunsul Primăriei

Proiectul a fost întâmpinat cu nemulțumiri din partea locuitorilor, care au criticat îngustarea trotuarelor și sacrificarea a zeci de copaci. Cu toate acestea, Primăria Craiova a asigurat că, în ciuda acestor schimbări, proiectul va continua. În plus, a fost menționat că este posibil ca din această toamnă șoferii să beneficieze de noua străpungere.

Problemele cu parcarea și spațiul verde

Unul dintre aspectele care au atras atenția este apariția mașinilor parcate pe primele benzi, odată cu lărgirea străzii și turnarea asfaltului. Înainte de implementarea proiectului, unele autoturisme erau parcate pe trotuarul mai generos. În ceea ce privește spațiul verde, pe trotuare au apărut alveole foarte înguste, unde ar urma să fie plantați chiparoși.

Întrebări legate de viitorul spațiului verde

Există însă întrebări legate de când va fi realizată această plantare și cât timp va dura până când acești chiparoși vor forma un gard viu. APM Dolj a solicitat informații privind timpul de formare a barierei verzi, iar răspunsul primăriei a fost că este dificilă o estimare a timpului necesar.

Reacția primarului Craiovei

Primarul Craiovei, Olguța Vasilescu, a răspuns criticilor, susținând că proiectul a prevăzut tăierea unor arbori care stricaseră trotuarul și plantarea mult mai multor pomi. Ea a menționat că vor fi plantați 100 de salcâmi pe Traian Lalescu și 800 de conifere de talie mare.

Problemele cu spațiul pietonal

Locuitorii de pe strada Henri Coandă au semnalat că înghesuirea unei străzi cu patru benzi de circulație într-un spațiu îngust îi va expune pe pietoni la riscuri ridicate. Pe strada Traian Lalescu, lucrurile stau ceva mai diferit, cu trotuare mai late și o fâșie liberă pe mijlocul străzii.

Normele STAS și proiectarea străzii Henri Coandă

GdS a publicat mai multe materiale despre proiectarea străzii Henri Coandă cu extinderea la 4 benzi de circulație, fiecare a câte trei metri, și lipsa unei fâșii libere și a lățimii recomandate de normele STAS. Conform acestora, o stradă de categoria a II-a (cu patru benzi), ar necesita o lățime minimă de 19 metri.

Finalizarea lucrărilor

Primăria Craiova estimează că lucrările vor fi finalizate în această toamnă, imediat ce se va semna și recepția lucrărilor. Străzile vor beneficia și de arbuști nou plantați, în funcție de perioada recomandată de plantare pentru speciile alese.

Sursa: Top Secret Craiova