Program de lucru cu publicul în weekend pentru cărți de identitate.

Program special pentru eliberarea documentelor de identitate înainte de alegeri

Direcţia Generală de Evidenţa Persoanelor a Municipiului Bucureşti a anunţat un program special de lucru cu publicul pentru eliberarea documentelor de identitate necesare votului. Această măsură vine în contextul alegerilor parlamentare, cu scopul de a facilita exercitarea dreptului la vot al cetățenilor. Activitatea va avea loc inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.

Primăria București coordonează activitatea de eliberare a documentelor de identitate

Primăria Municipiului Bucureşti, prin Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Bucureşti, coordonează activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor ale sectoarelor 1 – 6. Aceasta asigură condiţiile optime necesare desfăşurării procesului electoral, venind în sprijinul cetăţenilor municipiului Bucureşti de a-şi exercita dreptul la vot. Acest lucru se realizează prin eliberarea unor acte de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării celor deţinute anterior.

Programul de lucru pentru eliberarea documentelor de identitate

Programul de lucru cu publicul pentru eliberarea documentelor de identitate este următorul: între orele 8:00 – 16:00 în datele de 30 noiembrie şi 7 decembrie (sâmbătă) și între orele 7:00 – 21:00 în datele de 1 decembrie şi 8 decembrie (duminică).

Procedura de eliberare a cărții de identitate

Cartea de identitate se eliberează cetăţeanului român pe baza cererii scrise a acestuia și a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui de familie și a prenumelui, datei de naştere, statutului civil, cetăţeniei române și a adresei de domiciliu sau adresei de reşedinţă, după caz. Contravaloarea producerii și eliberării cărții de identitate este de 7 lei.

Modalități de plată pentru eliberarea cărții de identitate

Plata pentru eliberarea cărții de identitate se poate face online, prin transfer bancar, la ghișeele birourilor de evidență a persoanelor, la oficiile poștale, la filialele CEC Bank, la Direcțiile Generale de Impozite și Taxe Locale sau prin SMS, în funcție de sectorul în care se află solicitantul.

Eliberarea cărții de identitate provizorii

În situația în care solicitantul nu poate prezenta toate documentele necesare pentru eliberarea cărții de identitate, se va elibera o carte de identitate provizorie (CIP). Pentru aceasta, se vor depune și două fotografii, iar taxa de 1 leu se va achita în același mod ca și în cazul cărților de identitate.

Sursa: Antena 3