Dezastru în bucătăria Spitalului Județean Suceava
Inspectorii ANPC au descoperit o situație alarmantă în bucătăria Spitalului Județean Suceava, unde mâncarea pacienților era transportată cu același lift folosit pentru deșeuri. Această practică ridică semne serioase de întrebare cu privire la standardele de igienă și siguranță alimentară din unitatea medicală.
Printre neregulile constatate se numără ustensilele degradate, cântarele neverificate metrologic și porțiile de mâncare sub gramajul declarat. Cristian Popescu Piedone, conducătorul echipei de control, a subliniat gravitatea situației, descriind condițiile ca fiind inacceptabile pentru o instituție medicală.
Porții reduse și lipsa etichetelor de expirare
Inspectorii au descoperit că porțiile de mâncare erau mult sub standardele declarate. De exemplu, o pulpă de pui care trebuia să cântărească 100 de grame avea doar 60 de grame. În plus, multe produse nu aveau etichete de expirare sau congelare, ceea ce reprezintă o încălcare gravă a normelor de siguranță alimentară.
„18 kilograme lipsă doar pentru masa de prânz! Unde se duc aceste cantități?”, a întrebat retoric Cristian Popescu Piedone, calificând situația drept „înșelăciune”. ANPC a aplicat amenzi maxime și a dispus retragerea produselor neconforme.
Reacția conducerii spitalului
Managerul spitalului, Dr. Alexandru Calancea, a minimalizat gravitatea problemelor, susținând că acestea nu pun în pericol sănătatea pacienților. El a explicat că liftul folosit pentru transportul alimentelor și al deșeurilor este singurul disponibil pentru aceste activități și a dat vina pe bugetele mici alocate pentru mesele pacienților, de doar 22 de lei pe zi.
Managerul a mai declarat că blocul alimentar urmează să fie modernizat în 2025, exprimându-și încrederea în activitatea actuală a bucătăriei. Totuși, aceste explicații nu par să justifice deficiențele grave semnalate de ANPC.
Consecințe și așteptări
Conducerea Consiliului Județean Suceava a anunțat că va oferi un punct de vedere oficial cu privire la situația semnalată. Între timp, rămâne de văzut dacă măsurile luate vor fi suficiente pentru a remedia problemele și pentru a restabili încrederea pacienților în serviciile oferite de spital.