Trenul electric pleacă din București spre Brașov.

Un start cu probleme pentru trenul electric inaugurat de Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu

Într-un context în care modernizarea infrastructurii feroviare este o necesitate imperativă, inaugurarea unui tren electric reprezintă un pas înainte. Cu toate acestea, trenul inaugurat miercuri de Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu a avut probleme tehnice la doar 24 de ore după lansare. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat că trenul a plecat vineri dimineață conform graficului, după ce problemele tehnice au fost rezolvate.

Primul tren electric dintr-o serie de 37, finanțat prin fonduri europene

Acest tren este prima garnitură din cele 37 achiziționate cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile de statul român, prin ARF. Trenul a plecat la ora 5:40, din București Nord către Brașov, urmând să se întoarcă la ora 8:43 în București Nord, ca IR16002. Reprezentanții companiei Alstom, cei care au efectuat verificările, au confirmat că trenul Coradia Stream este complet funcțional și poate circula la parametrii optimi.

Probleme tehnice la doar o zi de la inaugurare

În ciuda acestui fapt, joi dimineața, trenul nou a fost anulat, din cauza unor erori afișate de computerul de bord, călătorii fiind reprogramați pentru următorul tren, potrivit ARF. Această situație a ridicat semne de întrebare cu privire la calitatea și fiabilitatea acestui mijloc de transport modern.

Primul tren electric dintr-o serie de 37, introdus în circulație de CFR Călători

CFR Călători a introdus în circulație, de miercuri, primul tren electric format din material rulant nou, rama RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream. Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară, proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România. De altfel, CFR Călători este operatorul feroviar selectat sa opereze primele 12 trenuri din cele 37.

Modelul Coradia Stream, un pas înainte pentru transportul feroviar de pasageri din România

Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziție încheiat și derulat de către ARF. Trenul circulă pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov ca tren Interregio și cu tarif aferent acestui rang de tren. Astfel, un bilet pe distanța București Nord – Brașov costă 63,00 lei la clasa a II-a și 91,00 lei la clasa I.

Sursa: Antena 3