Haos pe calea ferată: O eroare a provocat întârzieri masive
Într-o dimineață de sâmbătă, călătorii care se îndreptau spre destinațiile lor pe Magistrala 100 au fost surprinși de întârzieri neașteptate, cuprinse între 123 și 361 minute. Cauza acestui haos a fost închiderea accidentală a liniei curente Drăgăneşti Olt-Fărcaşele, între orele 2:00 şi 6:30, de către CNCF CFR S.A, conform informațiilor furnizate de CFR Călători.
Un fir de circulație închis pentru lucrări
În plus, celălalt fir de circulație este închis de ceva timp pentru efectuarea de lucrări la infrastructura feroviară, ceea ce a amplificat problema. Astfel, călătorii au fost nevoiți să suporte întârzieri semnificative, care au variat în funcție de trenul pe care îl foloseau.
Întârzieri semnificative pentru mai multe trenuri
Trenul IR 1992, care circula pe ruta Arad-Craiova-Bucureşti Nord- Constanţa (Mangalia), a înregistrat o întârziere de 276 minute. Trenul IR 1994, care circula pe ruta Craiova-Bucureşti Nord- Constanta, a avut o întârziere de 123 minute. Trenul IR 1990, care circula pe ruta Mangalia-Constanţa-Bucureşti Nord-Craiova-Timişoara Nord, a avut o întârziere de 361 minute. Trenul RE 9900, care circula pe ruta Craiova-Bucureşti Nord, a avut o întârziere de 201 minute. În final, trenul R 9381, care circula pe ruta Roşiori Nord-Craiova, a avut o întârziere de 240 minute.
Compensații pentru pasageri
Reprezentanții CFR SA au subliniat că pasagerii trenurilor IR 1994, 1990 și IR 1922 au primit apă ca formă de compensație pentru întârzierile suferite. În plus, au avertizat că vor fi afectate și alte trenuri în legătură cu aceste trenuri.
Defecțiune la un tren privat de marfă
Compania CFR SA a anunțat că traficul feroviar a fost închis temporar, în intervalul menționat, din cauza unei defecțiuni înregistrate la un tren privat de marfă, care aparține GFR. Purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan, a precizat că pentru remedierea defecțiunii la unul dintre vagoanele trenului de marfă și retragerea întregii garnituri din linie curentă, cele 9 trenuri de călători, care aveau programate să tranziteze zona respectivă, au staționat până la finalizarea intervențiilor, în gările adiacente.
Reluarea traficului
Linia a fost eliberată la ora 6:30, reluându-se traficul pe firul II, între Drăgăneşti Olt şi Fărcaşele. Cu toate acestea, întârzierile semnificative au lăsat un impact asupra călătorilor și au ridicat semne de întrebare cu privire la eficiența și fiabilitatea serviciilor de transport feroviar.
Sursa: TopSecretCraiova.ro