Alertă la Telefonul Copilului: Vacanța, perioada abuzurilor
În perioada vacanței, specialiștii de la Telefonul Copilului se confruntă cu un număr alarmant de apeluri. Copiii, victime ale unor forme de abuz, apelează la această linie de asistență în căutarea unui refugiu și a unei soluții la problemele cu care se confruntă.
Numărul apelurilor în creștere
De la începutul vacanței de vară și până în prezent, numărul apelurilor la linia europeană de asistență pentru copii, 116.111, a ajuns la aproape 3.000. Ceea ce este și mai îngrijorător este că aproape 20% dintre cei care au cerut ajutor s-au plâns că au fost bătuți sau pedepsiți de părinți pentru că nu au obținut notele așteptate la examen.
Abuzul parental, o problemă gravă
Aproximativ 19% dintre copii au acuzat un comportament abuziv din partea părinților în urma rezultatelor considerate nesatisfăcătoare la Evaluarea națională și admiterea la liceu. Abuzul se manifestă prin violență verbală, denigrare, comparații cu rezultatele altor copii, amenințări, violență fizică, abuz emoțional, șantaj și diverse interdicții referitoare la petrecerea timpului liber cu prietenii sau utilizarea telefonului mobil.
Fetele, cele mai afectate
Statisticile arată că fetele sunt cele care apelează cel mai des la linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului. Aproape 80% dintre apeluri vin din partea fetelor.
Grupa de vârstă cea mai afectată
Referitor la grupele de vârste, în perioada vacanței de vară, cei mai mulți copii care au solicitat sprijinul organizației aparțin categoriei de vârstă 13-15 ani. Categoria de vârstă 16-17 ani a fost reprezentată în procent de 27,5%, iar categoria 10-12 ani, în procent de 20,6%. De asemenea, 1 din 3 copii a prezentat două sau mai multe probleme asociate sau exacerbate în perioada vacanței de vară.
Sursa: Antena 3